Monday, May 30, 2011

NORA ELENA....drama Tv3 ( adaptasi dari buku cerita kasih yang suci)

pertama kali melihat cerita Nora Elena tak sabar nak tengok tiap2 hari isnin - khamis jam 7.00pm-8.00pm.Cerita ini diadaptasi dari sebuah buku cerita,tapi tak sabar nak tahu apa kesudahanya.akhirnya jumpa juga kesudahan Nora Elena..mari kita saksikan...

kesudahan Nora Elena ( adaptasi Novel Kasih Yang Suci)


Awal awal cerita dalam novel bab pertama, Nora Elena dirogol oleh orang yang tak dikenalinya semasa pulang dari sekolah.

Kemudian bahagian tengah cerita tentang kehidupan Nora Elena yang dah bertunang, kisah dengan tunangnya Eid, dan mula berkembang, Nora bertemu semula Seth. Bagaimana Seth dan Nora kerap bertemu dan rapat. Lepas tu Eid dapat tahu Nora dah tidak suci lagi, kemudian putus tunang.

Kehidupan Seth dan Nora dan saat saat romantik macam mana Seth mula menggoda Nora Elena setelah mereka berkahwin.

da bab yang agak tegang dan suspen di akhir cerita, Seth dan Nora bergaduh, Nora semakin cemburu dengan Yvonne yang disangka kekasih Seth.Yvonne semakin cemburu dan berdendam untuk merampas semula Seth dari Nora Elena, Yvnonne telah menculik anak Nora dan Seth dan cuba mengugut Seth supaya berkahwin dengan dia baru lah dia serahkan anak kecil tu. Akhirnya Seth berjaya juga dapatkan semula baby mereka dgn selamat. Yvonne telah meninggal dalam cerita ni, dia mati kemalangan.

Cerita tamat apabila Nora mula merasai kesungguhan dan pengorbanan Seth untuk menyanyanginya. Nora memaafkan kesalahan Seth masa lalu. Mereka hidup bahagia. TAMAT hehe!!

No comments:

Post a Comment