Tuesday, October 25, 2011

Bila hatus memilih...


Aduhh....napa sekarang baru muncul....bukan saya tidak terima cuma buat masa ini saya tidak mahu da ikatan perhubungan...bukan memilih or tidak suka,tapi hati saya tidak dapat terima..aduiii Ya Allah kuatkanlah iman ku...tidak ku sangka yang saya anggap kawan telah meluah perasaan dengan saya..ya saya hargai perasaan dia,sebab bukan senang dan mudah meluahkan perasaan bila menyukai seseorang..lebih2 lagi orang yang kita kenal  rapat.Memang saya senang berkawan dengan dia cuma saya tidak boleh memberi harapan dengan dia..walaupun dia belum putus asa, tapi saya tetap dengan pendirian saya...biarlah masa yang menentukan..bak kata pepatah kalau ada jodoh tak kemana juga..itu la prinsip yang saya pegang..saya bukan mudah untuk menerima seseorang kerana ini melibatkan hati dan perasaan.saya tidak mau jika saya tidak menerimanya, persahabatan kami putus gara2 menolak cintanya....bukan mudah membina persahabatan kerana itu saya lebih suka akan keadaan dan situasi sekarang..biarlah hilang cinta daripada hilang kawan..mungkin sesetengah orang menggangap peluang hanya datang sekali, tapi saya tidak menganggap ini jalan penghujung saya..banyak lagi perkara yang saya belum kecapi,dan sekarang saya hanya tertumpu dengan masa depan saya..saya tidak tahu apa akan terjadi dengan masa depan saya..kalaula saya boleh meramal masa depan saya sendiri alangkan baiknya..tapi ini semua mustahil sebab saya bukan Tuhan.....tapi saya hanya berdoa agar segala yang saya lakukan dan rancang direstui oleh Tuhan..sesungguhnya itulah harapan dan impian saya untuk berjaya...





BIla harus memilih:

Dulu, Kau Pernah Berjanji Pada Diriku 
Untuk Menjaga Dan Menyayangiku 
Itu Bererti Sampai Akhirnya 
Kau Meninggalkanku 

Kini, Kau Ingin Kembali Pada Hatiku 
Setelah Kau Pergi Meninggalkanku 
Haruskah Hati 
Memberi Kesempatan Dirimu 

(Chorus) 
Haruskah Aku Percaya 
Segala Yang Kau Ucapkan 
Kata Kata Maafmu, Kata Kata Memohon 
Untuk Kembali Kepadaku 

Meski Cintaku Padamu 
Lebih Dari Yang Kau Tahu 
Namun Mengerti Kasih 
Tak Semudahnya Itu 
Melupakan Yang Telah Kau Lakukan Padaku 

Beri Aku Waktu 
Untuk Memikirkan Yang Terbaik 
Cinta Jadi Dilema 
Pergi Ataupun Kembal



No comments:

Post a Comment