Friday, October 21, 2011

terfikir sejenak.....

huhuh bosannya..sehari rehat di rumah banyak yang dibuat dan difikirkan..sejak ahir-akhir ini banyak perkara telah terjadi tidak kira sama ada baik atau buruk..sakit kepala bila memikirkan kembali..mungkin ini dugaan yang ku terima dan aku terima dengan cekal dan hati terbuka..dan aku hanya berfikiran positif dan mengatakan semua ini ada hikmah disebalik semua ini..aku tidak mengeluh atau menyalahkan diri, sebab ini semua berlaku apa yang telah terjadi..kita hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan segalanya..tapi aku bukan menyerah kalah atau sebaliknya, tapi aku berusaha untuk membuat yang terbaik atas diriku ini...Bila difikirkan kembali aku mula memahami kehidupan yang sebenar.banyak perkara yang tidak dirancang berlaku,namun aku tetap menerima dengan tabah..mungkin hari ini bukan hari aku,tapi satu masa hari aku akan tiba juga.selepas mendapat degree nanti, banyak yang aku ini buat dan membuat rancangan..sekarang ini aku hanya menumpukan study aku..lepas ini aku akan membuat rancangan yang aku telah rancang selama ini..harap2 semua akan tercapai...amin..:))

2 comments: